onsdag 6 augusti 2008

I know that I need you,

Hej alltså.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men nått ska jag nog få ihop! Onsdag idag, lillördag ;) detta ska dock inte firas på nått sätt utan det blir en sväng till Ikea med Elin sen, ska köpa nån tröja tänkte jag. Efter det ska vi springa, det kan va bra, jag måste komma igång. Har ju löpbandet här hemma men det är så tråkigt att springa inomhus, blir liksom inte samma känsla. Jaja, får se hur långt vi orkar innan vi faller ihop och dör en plågsam död :)

Igår kom vår nya tvättmaskin från Norge, skitfin! Stor inuti med, så det får plats massor i den. Med den gamla var man tvungen att tvätta i två omgångar om man hade mycket, men nu får allt plats samtidigt :) sjukt glad över det. Tror det går lite fortare med den nya också. Skönt att äntligen kunna tvätta förresten, inte kunnat göra det på 2½ vecka pga av att den andra gått sönder (den hade ju några år på nacken), så har handtvättat ett par ggr, men seriöst - det blir inte rent när man handtvättar. Men nu är det iaf fixat! Roligt ämne på bloggen idag? Tvättmaskiner. Jo sånt är kul.

Jag måste verkligen byta lakan idag, låg och led inatt när jag tänkte på att en viss person sovit i dom, jag vill inte ha nått kvar från honom. Det känns bara jobbigt. Sen måste jag göra ny manikyr på naglarna, raka & smörja in mig med hudkräm, platta håret.. städa mitt rum.. hm ja, det är väl allt jag har kvar innan jag åker till stan. Får se vad som hinns med.

Igår var jag med Elin när hon var hundvakt åt Nemo! Sjukt söt hund, vet inte vad det var för ras men otroligt söt var han iaf :) Tamara kom och vi gick till ICA för att köpa räkbaguette och godis. Onödigt och dant, 74kr - ångest. Men det var gott ;)

För övrigt kan jag bara konstatera att det är fantastiskt hur livet kan förändras så mycket på bara några få månader. En del människor dömer andra av ett ord, på bara några få sekunder. Varför dömer vissa andra innan dom vet hur det är, eller varför de beter sig som de gör? Det finns inget betéende som inte har en grund. Jag försöker alltid att ge människor en andra chans. Är det fel? Är det inte bara en mänsklig rättighet att få åtgärda felen man gjort?

Nu i augusti händer det ju tydligen mycket här, parkfesten med Stenssons orkester ;) Hahaha, lite B men kul för dom gamla! Mamma ska tydligen dit. Hon tyckte jag skulle följa med, fast njaa, det får vi verkligen se ;) Sen är det Ljungsbro marknad, visst det är samma skit varje år, men ändå så måste man ju gå - det är ju lite av en tradition. Typ det enda som händer här på året så då måste man ju ta vara på det.

Nu kommer mamma hem. Och snart är det Ikea. Hörs då, ses då.