tisdag 9 september 2008

Jag pissa ner min tröjärm i lördags.

Idag har varit en jobbig dag, skulle åkt till stan med Sofie men jag fick lite ont va. Så det blev inget. Pratat med Elin den heta jäveln, i telefon nån timme :D idag igen! Det var nice. Så åt jag nudlar också! & drack mjölk! Nu äre min älskade kära äckeldator som gäller, ovanligt då. Så sjukt skönt att det där mötet är på fredag, så man kanske kan skaffa sig ett liv nångång. Annars vet jag inte vad som händer tills dess, men det dyker väl upp nått meningsfull hoppas jag.

Ni vet, tablettasken "Salta katten" tar död på en, man blir helt bedövad i hela munnen, inte så nice. Blir ju inte att köpa den ngn mer gång.

För övrigt är det snart vinter, vilket innebär blöta fötter för att man inte pallar köpa sånna där fula vinterskor med 9 kilo foder som man hade när man var liten. Det innebär också stelfrusna, händer & ofrivilligt röda påskkärring kinder & is på vägarna så bussen är tvungen att köra i 20km/h, vilket leder till förseningar för allt & alla. Fan vad jag hatar vintern. Jag sover ju alltid med öppet fönster på vintern, eftersom jag sover bättre om det är kallt. Dock inte kallt under huvudet, men att andas frisk, kall luft när jag sover kan få mig att sova flera timmar längre än vad jag annars skulle gjort. Nu har jag ju två duntäcken så kommer nog bli skitbra med det där. I vilket fall, det bästa med vintern är ju julafton, julkryssningen i lyxhytt :) ska bli så himla mysigt, värsta julstämningen på hela båten, julmusik & julpynt, samt julbord :) längtar!

Idag är det en vecka sen Lussan dog, & det känns förjävligt. Känns även som att det är mycket längre tid sen än en vecka, vet inte varför.. Iaf, saknar henne mer & mer för varje dag som går, tänker på henne jättemycket, men jag har nog ändå börjat acceptera läget nu.. Typ insett att det inte spelar ngn roll om jag gråter, hon kommer aldrig tillbaka ändå. Min älskade lilla hund :( Jag vet att hon har det bättre där hon är nu, nu har hon inte ont längre. Men känns ändå så hemskt att det skulle behöva hända just henne, hon som var så snäll mot alla.. hon förtjänade ett längre liv än vad hon fick. Älskar henne för alltid, & som jag tidigare sagt så kan inget annat djur ersätta henne, hon kommer alltid vara det bästa jag haft.

Nej nu vart jag deprimerad när jag skrev om det där, nu orkar jag inte skriva om resten som jag hade tänkt skriva om.. usch, hörs. Blir ju dusch nu. Puss&hej