torsdag 9 oktober 2008

Hösten är här

Egentligen skulle jag vilja säga det klassiska uttrycket "hösten närmar sig med stormsteg", men tyvärr går inte det. Den är redan här, vi lever just i en kall, gul/orange värld och det enda man väntar på är den kyliga vintern som sakta men säkert kommer emot oss. I och med att jag hatar vintern så hatar jag även hösten, för den är ett tecken på att vintern snart är här. Kunde inte sommaren varit lite längre? Den gick så himla fort och en stor del av den regnade bort. Sommaren var ändå ganska bra i år, firade midsommar på Öland vilket var underbart, om man bortser från att man var tvungen att stå 2 timmar i kö för att kunna ladda mobilen/duscha/fixa iordning sig, glassplitter i hela duschrummet, den sura bruden men skärsår över hela armarna, som fick damp över att jag tydligen snodde hennes eluttag fast jag inte ens gjorde det, all jävla lera vart man än gick, tröttheten när man somnade 7 och gick upp 9, den konstiga känslan när man drack absint till frukost, lunch & middag, 3 dagar i rad, hungern man kände när man aldrig åt, ångesten över de 1000kr man la ut på tältet, som man knappt använde :/ men nu låter jag negativ, det var faktiskt underbart också, det var en upplevelse utöver det vanliga om man säger så. Inte bra att supa för mkt men vad ska man ta sig till när det är fest 24/7 ;) det var bra, det förblir bra.

Tog ju studenten i somras med, sjukt kul var det, hade haft lite ångest över att det skulle bli misslyckat & tråkigt, men det var nog en av de bästa dagarna i mitt liv :) Alla fester man gick på & alldeles för mycket krogbesök, vår kväll i Norrköping som var helt sjuk :D efterfester lite här & var.. ja den här sommaren levde man verkligen livet. Hände en del saker som inte borde hänt, umgicks med vissa (nämner inga namn) som bara gjorde livet till kaos, förstår inte varför jag gav dig en chans igen, du förtjänade den inte, du förtjänar ingenting över huvud taget. Hoppas jag slipper se dig igen, dock tror jag inte att jag slipper men vad du än gör, håll dig på avstånd. Du är noll för mig och kommer alltid att vara hädanefter. Jag fyllde 19 också! Vilket jag lika gärna kunde hoppat över, 19 är en onödig ålder, händer ingenting nytt, man känner bara att man blir äldre ;) fyfan fyller ju 20 om mindre än 10 månader, känns som jag börjar bli vuxen eller nått, jag vet inte.. känner mig verkligen inte som snart 20 iaf, känner mig som en liten unge fortfarande :) skulle vilja vara liten igen, allting var ju så mycket lättare då.

Förstår mig inte på Joseph Frizl och han Belgien snubben som nu säljer sina hus där de våldtagit och mördat. Hur fan är landet funtat, som ens låter dem sälja skiten? Finns det inga som helst regler? Vem vill ens köpa husen? Den personen måste ju också ha allvarliga fel i huvudet isf, eller tänker jag fel? Skulle ni vilja flytta in i ett sånt hus? Trodde väl inte det, vilka galningar det finns.

Idag pratade jag med Jaquelinn om det som varit osv, är ledsen att jag sa sådär till dig sist vi bråkade, men jag hade inte varit med om det där på så länge, men nu när jag är det igen så förstår jag dig till hundra procent, jag är precis som du och jag tror att vi varit med om ganska mycket lika saker, det verkar ju så iaf. Förlåt iaf min vän, jag vet att jag var självisk men jag tar tillbaka det jag sa.

Var ju ute & gick med Elin ikväll :) eller aa vi gick till Hemköp & hem men det var trevligt! Störde oss lite på småglinen som sitter utanför Hemköp i minusgrader bara för att det är såååå otroligt inne, ungefär. Dom röker ju hasch har man ju hört dessutom :D vart är Ljungsbro påväg?Hej det är jag som är moraltanten Britta, typ. Men jag tycker det har gått lite för långt.

Okej en kul grej! Min mobil har ju varit dum i huvet ett tag & musiken har hackat :) så formaterade jag minneskortet förut & då vart det bra igen! :D gissa om jag är glad. Så nu lägger jag in massa ny musik & så :) Ska sova nu iaf, trött som en apa, blir 10 bussen imorgon, ska först till arbetsförmedlingen & lämna in mina papper till f-kassan, sen blir det 11.30 tåget till jobbet. Som jag tidigare nämnt blir jag hämtad imorn kl 18 på jobbet, tack mamma <3>

Allting blir bra, bara man orkar kämpa för det.